onsdag 15 december 2010

Det kom ett mail

Igår fick jag ett mail av en läsare. Det berörde mig verkligen riktigt djupt. Ett utdrag:  

... Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men jag hoppas jag fått fram att jag kommer ha med mig din bok/historia i tankarna för en lång tid framöver. För mig är det det bästa betyg en bok kan få. Och, du har inspirerat mig till att börja plocka fram mitt sanna jag. Har alltid brytt mig väldigt mycket om vad folk tänker och tycker om mig, och jag kan känna att jag någonstans på vägen tappat mig själv. Den styrka och ärlighet du förmedlar/beskriver i boken har gett mig stor styrka och kraft att jobba med detta. Har tagit flera steg i rätt riktning bara sedan jag läste ut boken i fredags. Tack! ...
 
Oj, jag var tvungen att fälla en liten glädjetår när jag läste mailet! När jag skrev boken var det precis detta jag ville: Att beröra och hjälpa. Även om det bara skulle vara en enda kvinna, så skulle det vara värt det. Underbart! Oj, nu kom det en liten tår igen. :)

Inga kommentarer: