onsdag 6 april 2011

Jag jublar!

Äntligen blir hon uppmärksammad på andra sätt. Det är inte ett Nobelpris, men det är något som kommer alla människor till dels här i Sverige. Jag talar naturligtvis om att Astrid Lindgren ska pryda 20-kronors sedeln. Man hade kunnat tycka att hon hade kunnat få pryda 1000-kronors sedeln istället, eftersom hon är så himla älskad och folkkär. Jag har inte tittat efter vem som ska pryda denna, men jag gissar på att det är en gammal gubbe. Men det ska jag egentligen låta vara osagt. Ska snart se efter vem det är. I alla fall, jag tänker som såhär: Att pryda 20-kronors sedeln är egentligen en större ära än att pryda en sedel av mycket högre valör. För att 20-kronors sedeln just är till för alla.

4 kommentarer:

mockapocka sa...

Absolut rätt valör! Tjugolappen är den mest använda och i var man/kvinnas/barns ficka. Jättebradigtbäst!

Nilla sa...

Med tanke på att man just aldrig ser tusenlappar men ofta tjugor så var det bra, tycker jag.

camillos sa...

Äntligen! Detta har ju "folk" tjatat om länge, kanske "någon" har lyssnat på folket?

Hanna Lans sa...

Har sett på fler ställen att folk resonerar på samma sätt om tjugan!