tisdag 5 april 2011

Sålda exemplar

Jag har precis läst att ett etablerat förlag, exempelvis Bonniers, i medeltal säljer runt 1000 böcker av en debutant. Detta trots marknadsföringspengar och goda kontakter med recensenter och media. Kanske ska jag vara nöjd med att ha sålt nästan 400 exemplar på knappt fyra månader? Detta utan kontakter, pengar och media. Ska jag våga mig på att säga att en bra bok säljer sig själv? Eller är det att jinxa hela grejen?

*Herregud vad svensk jag är, hade jag varit amerikan skulle jag ha slagit mig för bröstet och ropat högt hur bra jag är. Synd kanske att jag aldrig skaffade mig det där amerikanska medborgarskapet ...*

6 kommentarer:

camillos sa...

400! Det är ju ändå minst 400 som läser din bok som sedan sprider vidare till annat folk som också kommer att köpa och så vidare och så vidare. Slå dig på bröstet vettja!

Hanna Lans sa...

Herregud egentligen, nästan 400! Oj, det är faktiskt jättemånga! Slår mig lite för bröstet, men lite lagom, så att det inte gör för ont. :)

NEWYORKMAMMAN sa...

Jag sympatislår! Eller, stolt-vän-slår!!

mockapocka sa...

Jag kan ropa: Vad BRA du är Morran!!!!
(kanske dimoer mitt ex ner i brevlådan just idag. Hoppas!)

mockapocka sa...

dimper menar jag.

Den besatta sa...

Grattis! 400 är ju jättemycket med tanke på att du gjort ALLT själv!