onsdag 29 juni 2011

Förnuftiga barn

Jag ligger utsjasad (eller, om man föredrar: utschasad) på sängen. Jag har sprungit med saft och kaffe. Diskat och bakat. Barnen tyckte att det kom alldeles för få gäster, men ändå fick de ihop 100 kronor var. Som de inte ska köpa lärdagsgodis för. Nej, de ska spara till en pool ... Så det betyder alltså att det kommer hållas mer caféverksamhet i vår källarvind. Tandläkaren applåderar säkert beslutet att spara till en pool, själv hade jag kanske föredragit tandtrollen.



Äh, jag slänger med en detaljbild också. Slånbärssaft 1960 har någon dam skrivit på etiketten på flaskan i mitten. Nostalgi!


7 kommentarer:

camillos sa...

Vad mysigt det ser ut! Toppenväder också! En pool känns ju helt nödvändig en dag som den här! :))

Marie A sa...

Så mysigt, synd att man jobbar annars tror jag att en kopp kaffe där hade smakat tusen gånger bättre än det som vi har på jobbet=))

Hanna Lans sa...

Ni är välkomna på fika när NYC-mamman kommer hit, då kan vi tajma det så att inget jobb hamnar i vägen. Och ja, kaffet här är säkert godare... :)

Sofie sa...

Åh, vad trevligt det ser ut!

vally sa...

Enormt mysigt.
Jag måste ge dig beröm för din insats.
Precis sådan är NY-mamman också.
Tänk vad det betyder för barnen.

vally sa...

Måste få fråga:
Är det en gammaldags virkad hyllremsa, som sitter under fönstret.
Varför tog jag inte vara på...
:-(

Hanna Lans sa...

Riktigt heljättemysigt faktiskt! :)

Vally: Det är de tidigare ägarna som satt upp hyllremsan, men den är definitivt handvirkad, så det är säkert som du säger. Vi har en hel del sådana kvar här. Dels har ajg köpt på mig på loppisar, dels har damerna här i huset virkat (knypplat?) spetsar som finns kvar. Vackert!