onsdag 31 augusti 2011

Det ljuva livet

En lista! Så många bloggare som svarar på listor. Nu ska jag också. För att se om det är något för mig. Den här kommer från Alla har en bok inom sig.



BRUKAR DU KOMMA I TID: Alltid!

HAR DU BRA KONDITION:
Kondition? *Host*

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
I söndags, utanför Scandinavium och innan Dollykonsterten.

HUR KÄNNER DU DIG NU:
Molande huvudvärk men glad.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Vitt.

KAN DU LAGA MAT:
Yes baby.

VAD PLUGGAR DU:
Livet. Alltid och oupphörligen.

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Jag springer inte och gömmer sig så fort det kommer fram en kamera.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Igår. Det blir lätt så när huvudet är på väg att explodera.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Inte alls. Mitt liv är som en öppen bok. Eller: En öppen blogg. ;)

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Nej. Jag låg i ett mörkt rum och försökte hålla huvudet alldeles stilla. I många timmar.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Vatten. Och kaffe, fast inte varje morgon.

ÄR DU NYTTIG:
Det beror på vem man jämför med. Jag är nog medel och l-a-g-o-m.

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Jadå.

ÄR DU BLYG:
Inte det minsta. Har aldrig varit.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
07.00. Sonen försökte få upp mig kl 5.50, men jag sa vänligt men bestämt att vi skulle sova vidare. Han lyssnade. Herregud vad förvånad jag blev.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Spelar aldrig TV-spel.

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Se föregående fråga.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
2-3 glas vin eller en mycket stark drink.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Nej. Förutom på sjukhus, men räknas det som offentligt?

JAG SOVER:
Rätt så dåligt tyvärr.

VAD SA DU SENAST?
Hej då!

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Nix.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Min mamma.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Pengar. Japp, så trist är det.

HAR DU SNYGGA SKOR:
Tja, det har jag ju, men hur ofta använder jag dem ...? Använder mest ett par läskigt slitna och smutsiga Replaysaker. Måste verkligen fixa nya.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
"Klockan är bara 5.50, du får inte gå upp än."
HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Alltid. Skönaste sängen!

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Nej, alldeles ensam i den underbara sängen. Sonen i sängen bredvid.

HAR DU KÖRKORT:
Ja.

ÄR DU ENSAM NU:
Nej. Sambo och hundar är hemma också.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Att gå en runda på stan och köpa nya skor. :)

Och att kanskekanske dra ihop en gatufest. Det beror på vädret.

3 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Trevlig lista med intressanta svar! Känns som om jag lärde känna dig lite mer direkt! :)

Anneli Stålberg sa...

Kul idé och intressant läsning :)

Hanna Lans sa...

Ni har väl båda läst min bok, så ni om några borde redan känna mig en gnutta. :)