torsdag 10 november 2011

Amerikanska topplistan

Av de 25 mest sålda böckerna på Amazon är fem stycken av egenutgivare. Det är som jag säger, en egenutgiven bok är inte per automatik sämre än en utgiven. Det handlar om kontakter i första hand och om kvalitet i andra. Eller, kvalitet kanske kommer så sent som i tredje hand, om man betänker att genren deckare ligger som andra prioritering för förlagen.

Om jag inte glömmer av det/slappar alldeles för mycket idag, så lägger jag upp min som e-bok redan idag.

2 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Mycket intressant artikel! jag var tvungen att länka till den, och dig så klart, idag också!

Hanna Lans sa...

Det är en balansgång det där med priset, helt klart. Ett billigt pris kan ju signalera att boken inte är värd mer. Medan ett för högt pris inte attraherar några läsare, och då kan boken vara hur bra som helst, men ändå inte få spridning.