torsdag 10 november 2011

Dråpligt

Jag kommenterade just hos Joanna att när jag gör personlighetstest på nätet så står det att jag skulle passa som jurist. (Även Maria har gjort testet.) Och så gör jag testet som hon har på sin sida, och vad kommer väl upp då? Jo, jurist. *Fniss* Testen verkar ju stämma riktigt bra. Är vi så enkelspåriga att vi kan utvärderas så korrekt på endast 41 frågor? Frågor som jag dessutom tyckte var extremt svåra att svara på, eftersom jag ville klicka på båda svaren nästan på varje fråga.

Hannas personlighetstyp:
Bestämda och uppriktiga. Födda ledare. Utomordentlig förmåga att förstå övergripande organisatoriska problem och finna hållbara lösningar. Intelligenta och allmänbildade, ofta mycket bra talare. Värderar kunskap och kompetens och har inget överseende med ineffektivitet eller dåligt organiserad verksamhet.
Karriärer som skulle kunna passa Hanna:
Företagsledare, VD:ar, organisationsgrundare, affärsföreståndare, chefer, entreprenörer, domare, advokater, jurister, datakonsulter, universitetslärare, politiker, kreditrådgivare, fackrepresentanter, marknadschefer, banktjänstemän, systemanalytiker, forskare.

5 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Mycket intressant! Jag skulle skriva under om det där på dig direkt! Och lite kul att vi trots allt fick rätt så olika både personlighetstyper och karriärer! :)

Maria Engelwinge sa...

Coolt!

Anonym sa...

Bara för att jag bestämt mig för att inte göra något vettigt idag, så gjorde jag en test på nätet. Kanske inte samma som den du gjort. Jag skulle passa som präst eller religionslärare bland alla konstnärliga yrken.Svarade inte på någon livsåskådning vad jag minns. Kusinen i Lisch

Duktiga Tjejen sa...

Nu måste jag ju oxå göra testet!!

Hanna Lans sa...

Det riktigt dråpliga är väl egentligen analysen om hur jag känner för inkompetens. Med tanke på vad mina inlägg från två dagar tillbaka har handlat om ...