söndag 4 december 2011

Dikt från förr

När jag var liten och yngre än vad jag är idag, så gillade jag att skriva dikter. När jag försöker nuförtiden så blir det limerickar. Jag vet inte varför. Den här skrev jag som äldre tonåring:

As I dreamt of eternity
I felt a sting of stupidity
Who am I to have that thought
I didn't struggle I haven't fought
For right or justice of any kind
Nothing good - nothing bad, on my mind
To be on earht, just living here
To feel the wind, the atmosphere:
I don't have to prove eternity
Life itself is my entirety

Att leva, det är verkligen bara bäst!

7 kommentarer:

Sofie sa...

Avancerat!

Hanna Lans sa...

Ja, men idag hade jag inte ens kunnat skriva hälften av det där ...

Andra intryck sa...

Vilken fin dikt Hanna!

Duktiga Tjejen sa...

Fint!

Och livet, vilken gåva...

Hanna Lans sa...

Livet, detta underbara svåra!

NEWYORKMAMMAN sa...

Fin!

camillos sa...

Meeen vad fint!