fredag 12 oktober 2012

Mat

Så jag gjorde god middag på temat man tager vad man haver. Det visade sig bli riktigt jäkla gott. Torskrygg (stort tack till uppfinningen frysen som gör det möjligt att ha styckfryst torskrygg som ligger och väntar) stekt i rapsolja med citronsmak och smör. Stekta trattisar blandat med timjan från krukan på baksidan, rivet skal av en gammal citron, och stekt schalottenlök. (Tack till uppfinningen kylen, där lök och citron håller sig i en halv evighet.) Potatis- och blomkålsmos till. Yum!

När man ätit något gott vill man gärna titta runt på annat gott man kan äta andra gånger. Eller, sådan är i alla fall jag. Så nu googlar jag sådant jag ätit i mitt tidigare liv som ofrivillig hemmafru i USA. En av fördelarna med att bo i ett annat land, är att man får prova så många skojiga maträtter. Blackened catfish tacos, har jag saknat. Kom jag på nu. Och googlade. Den som googlar, hon ska finna!

2 kommentarer:

Anna Granström sa...

Låter så sjukt gott...

Och jag saknar viss puertoricansk mat; Mofongo och tostones, ah... Och yuca... Måste köpa och göra!

Hanna Lans sa...

Måste googla på puertoricansk mat nu genast. :)