tisdag 29 januari 2013

Bortanför radarn

Internet vägrar fungera på min dator så nu sitter jag vid sonens. Utan att överdriva tog det mig 20 minuter innan jag förstod hur jag skulle kunna komma in på internet ... Och då är det ändå jag som installerat allt på datorn. Pinsamt. Konstigt det där med hur utanför samhället man känner sig när man inte kan vare sig blogga, kolla sin mail eller läsa andras bloggar. Men också härligt att göra sådant där annat som man gjorde F Ö R R  I  T I D E N, sådant där som att läsa en bok helt avslappnat utan att tänka att man kan ha fått ett mail man behöver svara på i panik, betala räkningar och annat som visar att man finns.

En regnig tisdag i förorten och livet går härligt långsamt.

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

I en annan förort regnar det inte, men är grått, grått, grått.

Anna Granström sa...

Hurra, kan kommentera från mobilen!! ÄNTLIGEN!

Hanna Lans sa...

Trist med grått. I alla lägen.

Anna: Hurra!!

Trillingnöten sa...

Hahahaha...fast egentligen är det jobbigt att vara "utelåst" från omvärlden när internet slutar funka! :)

Hanna Lans sa...

Eller hur? Man blir alldeles handlingsförlamad.