söndag 12 maj 2013

Abstinens

Just nu har jag abstinens vad gäller både det ena och det andra. Manusabstinens, godisabstinens, resabstinens, pengaabstinens ... Listan kan göras lång.

Manus: Skriver så galet mycket på jobbet att manusskrivandet har fått ligga på is, annars kommer mina axlar trilla av, alternativt låsas i en evig kramp.

Godis: Ah, här äts det godis från måndag till måndag varje vecka året runt, så jag försöker mig på en avvänjning. Är på dag tre. Mein Gott, det här är inte enkelt. Hade inte sonen varit peppad att få pröva godisstopp, så skulle jag aldrig ens ha övervägt att pröva. Nu är vi i skiten tillsammans. Min abstinens är värst.

Resor: Saknar detta!

Pengar: S a k n a r . . . Någon som har över och vill dela med sig?

4 kommentarer:

Sofie sa...

Jag har tyvärr inga pengar att dela med mig av men kan dela med mig av mitt godis?:)

Åsa Hellberg sa...

Jag har ungefär samma abstinens som du!

Anna Granström sa...

Alltså, är fett impad av att SONEN vill ha godisstopp! Vad har du för drömunge egentligen?! Kanske kan ni ta pengarna ni sparar från godiset och lägga på en resa... :)

Hanna Lans sa...

Sofie: Nu var du lite elak ... ;)

Åsa: Skönt på nå't sätt att veta att man inte är ensam. Fast tråkigt samtidigt, man vill ju att alla ska ha det bra!

Anna: Drömunge är ordet. ;)