onsdag 28 augusti 2013

Spill it!

Linnéa i Colorado vill att vi läsare svarar på några frågor så att hon lär känna oss bättre. Klart jag svarar!

  1.  Vad var det första du tänkte på när du vaknade idag?
  2. Vad är din signature food dish? Den som dina barnbarn kommer prata om med sina barnbarn.
  3. Vad är den bästa boken du läst? No judgement! Är det 50 Shades of Grey so good for you! 
  4. Har du ont någonstans?

1: Det kan inte vara sant, är det verkligen morgon redan ...?
2: Linsgryta. Herregud, de kommer att prata om den med fasa i rösten ...
3: Jellicoe Road av Melina Marchesa. Och kanske Francesca av samma författarinna. Eller, kanske  är det The birth of Venus, av Sarah Dunant. Svårt att välja bland dessa godbitar.
4: Ja. Alltid. Vet inte när jag senast var pain-free. :(

Svara ni också vettja!

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Men du ska inte ha ont. Har du varit hos en doktor???

Hanna Lans sa...

Ja, jag har undersökts både i USA och här hemma på alla sätt och vis och ingen hittar något. Min rygg-guru Bosse (har revolutionerat min rygg så att den nästan är helt utan smärtor idag) menar att det är en utbrändhetspunkt. Han brukar lägga en hand på punkten och säga att kineserna menar att magen är stora hjärnan och hjärnan är lilla hjärnan. Så tittar han bekymrat på mig och säger att jag måste ändra livsstil och ta hand om mig bättre. Inte så lätt. Kanske ska jag i alla fall vara glad över att smärtan inte förvärrats under de tio år jag haft den ...

Trillingnöten sa...

1. Ska jag gå upp, eller dra mig lite till? Fast jag vill ju gärna se Hollywoodfruar innan dottern vaknar...Äsch, går upp....

2. Hahaha! DEN var bra! Jag tror att det kan vara min stuffing till jul på corn bread och chorizo...Jag är usel på att laga mat.

3. Bästa bok...Jag kan inte välja! Kan inte. Vill inte! Finns så många. Men en som fastnade var PS I love you...Nä, Jag vill inte välja!

4. Faktiskt inte...Fastän jag kanske borde ha gravidkrämpor. Ryggen gör lite ont ibland på kvällen, Men inte just nu!

KUl lista!

ps, Vad är det för linsgryta som kommer att ge mardrömmar? Lät gott ändå...

Hanna Lans sa...

Mardrömmar för att de kommer att ha ätit av den tills det sprutar ur öronen. Den är en smula för vanligt förekommande i mitt hem och har alltid varit ...