lördag 28 december 2013

Jesus förhud

Igår satt jag som fastnaglad vid en dokumentär som jag först trodde var en mockumentär. Den handlade om Jesus förhud, eller, Jesus försvunna förhud. Man tror att den fanns i Calcata i Italien och varför den hamnade där kommer jag inte ihåg. En av byborna hade sett den och menade att den såg ut som en bit harts. Åh gudars, det här var ju riktigt roligt, ett helt program om Jesus förmodade förhud! Den heligaste reliken av dem alla tydligen. Själv tycker jag att den biten hud sitter bäst där den sitter faktiskt, istället för att tillbedjas som fnösketorr liten flärp inuti ett silverkors.

6 kommentarer:

Andra intryck sa...

Hahahaha, synd att jag missade!

Perny sa...

Fantastiskt, att man kan göra ett helt program om det verkar ju helt sinneslöst :D

Sofie sa...

Ha ha ha, galet!

Hanna Lans sa...

Helt galet. Jag tror jag måste läsa bibeln faktiskt. Alltså, när ska Jesus ha blivit omskuren? Som bebis? I så fall är det en oerhört liten skinnsnutt som tillbeds. Och en undran till, vem tog hand om skinnsnutten? Så många frågor, så få svar ...

Perny sa...

Skriv en bok om det vet jag. Kanske det tas upp som sanning i bibeln om några hundra år. ;)

Hanna Lans sa...

Hehe, jag har redan avhandlat ämnet i min debutbok. :)