tisdag 8 juli 2014

Instagram

Så, jag har ett nytt jobb och därmed också en ny mobil. En iPhone 5s, som man enligt sonen bör vara riktigt glad åt. Jag tänkte att jag skulle ta sommaren på mig att lära mig den eftersom den kommer vara en del av min arbetsdag framöver och det kan ju vara bra att kunna redskapet då. Alltså ... Jag började med Instagram för att det innehåller bilder och det trodde alla skulle vara såhimlaskojfördighanna! Alltså ...

Näe, jag skäms men det där med liten skärm och dutta med fingret och scrolla till dödagar? Inte min grej. Men, jag har ett instagramkonto och där heter jag hanna.lans. Jag har lagt upp hela två(!) bilder redan, båda på min hund. Var inte förvånad om dessa två bilder kommer vara de enda jag lägger upp, jag ber om ursäkt till er som redan följer mig!

5 kommentarer:

mamman sa...

som jag sagt tidigare, Du har ju nyss börjat!!!!! Man måste ta det i etapper ju :)

Agneta sa...

Hahaha! Jag tror att du lär dig :)
Jag var stark motståndare till iPhone länge. Tyckte det var ett klumpigt åbäke. Tyvärr har jag blivit lite för fäst både vid Instagram och alla andra sociala medier på mobilen ...

Hanna Lans sa...

Vi får väl se hur det går. Men jag tycker i alla fall att det är roligt att kameran är så bra och att jag numera har telefon och kamera i ett. Det blir ju onekligen lite smidigare.

Kati sa...

hahaha. Jag har inte heller förstått grejen med Instagram än, och jag var länge emot att skaffa en smartphone, men nu är jag nog ganska beroende... Du vänjer dig nog. Det jag saknar mest med de gamla fliplockstelefonerna är på vintern när man inte längre kan svara med att bara flippa upp locket utan måste av med vantar och fösa pilar och ha sig... :)

Hanna Lans sa...

Du får skaffa sådana där vantar med specialfingertopp. :)